اولاً اینکه غلط کردم، ببخشید. ثانیاً اینکه استاد "...." به من که گفت زیاد خوشش نیومده ثالثاً اینکه کسی حرفه ای بودن کامکارها رو زیر سوال نبرد. منم موافقم که کامکارها نوازنده های متبحری هستند (البته بازم نه همشون) ولی من حرفه ای بودن رو به معنی خوب بودن نمیدونم. ضمن اینکه باید در مقایسه کارها، تجربه و قدمت کامکارها رو نسبت به اعضا رستاک هم در نظر گرفت. رابعاً به نظر من همین قداست ها در هر زمینه ای مارو به خرافه کشونده. از نظر من هیچ سازی قداست نداره، و فقط یه وسیله است برای بیان احساس نوازنده، حالا اگر یه نوازنده واقعاً بتونه با تنبور 8/6 بزنه کسی نمیتونه بگه بی تربیت این چه کاری بود که کردی؟! (البته این یه نظر شخصیه و نظر شما هم محترمه) خامساً منم دقیقاً نظر شما رو تایید میکنم که فروش بالا به معنی کیفیت بالای کار نیست، اما شما ظاهراً منظور من رو متوجه نشدی، من منظورم از فروش بالای کار تایید حرف استاد بود، که فرمودند زیبایی بستگی به گوش شنونده داره و میخواستم بگم با اینکه ما خوشمون نیومده، خیلی ها برعکس ما خوششون اومده. پس یعنی تو گوش اونا زیبا بوده و تو گوش ما نه...
نمیدونم چی گفتم که شما اینطوری جواب دادین " اولاً اینکه غلط کردم، ببخشید." من حرفی از قداست نزدم. گفتم از دیدگاه حرفه ای یه ساز واسه یه صدای خاص ساخته شده و اگر کسی بخاد باهاش صدایی دربیاره که واسه اون نیست و اسمشو بذاره نوآوری, نمی پسندم. و الا از این به بعد بیاید با کاسه ی سازهای زهی تمبک بزنیم, جواب میده دیگه!! * آقای شجریان تو یکی از مصاحبه هاش فلسفه ی ساخته شدن یک سری از سازهارو گفته شایدم اگر از دیدگاه یه نوازده نگاه کنید احترام به ساز شکل منطقی تری از "خرافات" به خودش بگیره درمورد اون خیلی های دیگه ای که خوششون اومده هم من به سلیقشون احترام میذارم. ولی اون قشر دقیقا کسایی هستن که اگه تعدادشون تو تماشای یک فیلم, یک تئاتر, یه کنسرت و ... زیاد بشه, مهر تاییدیه برا من که اون کار رو نبینم. و خیلی کارها هم اتفاقا این روزها داره برا اونها ساخته میشه
به این میگن موسیقی, نه اون گروه داغون رستاک که به همه هم پیشنهادش می کنید. کار لوس و سبکیه
پاسخحذفاولاً اینکه غلط کردم، ببخشید.
پاسخحذفثانیاً اینکه استاد "...." به من که گفت زیاد خوشش نیومده
ثالثاً اینکه کسی حرفه ای بودن کامکارها رو زیر سوال نبرد. منم موافقم که کامکارها نوازنده های متبحری هستند (البته بازم نه همشون) ولی من حرفه ای بودن رو به معنی خوب بودن نمیدونم. ضمن اینکه باید در مقایسه کارها، تجربه و قدمت کامکارها رو نسبت به اعضا رستاک هم در نظر گرفت.
رابعاً به نظر من همین قداست ها در هر زمینه ای مارو به خرافه کشونده. از نظر من هیچ سازی قداست نداره، و فقط یه وسیله است برای بیان احساس نوازنده، حالا اگر یه نوازنده واقعاً بتونه با تنبور 8/6 بزنه کسی نمیتونه بگه بی تربیت این چه کاری بود که کردی؟! (البته این یه نظر شخصیه و نظر شما هم محترمه)
خامساً منم دقیقاً نظر شما رو تایید میکنم که فروش بالا به معنی کیفیت بالای کار نیست، اما شما ظاهراً منظور من رو متوجه نشدی، من منظورم از فروش بالای کار تایید حرف استاد بود، که فرمودند زیبایی بستگی به گوش شنونده داره و میخواستم بگم با اینکه ما خوشمون نیومده، خیلی ها برعکس ما خوششون اومده. پس یعنی تو گوش اونا زیبا بوده و تو گوش ما نه...
نمیدونم چی گفتم که شما اینطوری جواب دادین " اولاً اینکه غلط کردم، ببخشید."
پاسخحذفمن حرفی از قداست نزدم. گفتم از دیدگاه حرفه ای یه ساز واسه یه صدای خاص ساخته شده و اگر کسی بخاد باهاش صدایی دربیاره که واسه اون نیست و اسمشو بذاره نوآوری, نمی پسندم. و الا از این به بعد بیاید با کاسه ی سازهای زهی تمبک بزنیم, جواب میده دیگه!!
* آقای شجریان تو یکی از مصاحبه هاش فلسفه ی ساخته شدن یک سری از سازهارو گفته
شایدم اگر از دیدگاه یه نوازده نگاه کنید احترام به ساز شکل منطقی تری از "خرافات" به خودش بگیره
درمورد اون خیلی های دیگه ای که خوششون اومده هم من به سلیقشون احترام میذارم. ولی اون قشر دقیقا کسایی هستن که اگه تعدادشون تو تماشای یک فیلم, یک تئاتر, یه کنسرت و ... زیاد بشه, مهر تاییدیه برا من که اون کار رو نبینم. و خیلی کارها هم اتفاقا این روزها داره برا اونها ساخته میشه
من همین جا اعلام میکنم که هیچ دعوایی نیست و ما مخلص سرکار خانم "من" هم هستیم و بقول حضرت استاد " و لو کره الکافرون"!
پاسخحذفچقدر تواضع و فروتنی، چقدر تخصص، چقدر احترام.
پاسخحذف